Да, по этому моменту соврал. Вспомнил как у меня меняли. Клапан в штуцере есть и вытекло совсем чуть-чуть.Если кто внимательно смотрел на Амморты и открученные штуцера, то там есть что-то типа клапанов таких, которые при разъединении амморта с магистралью закрываются и не дают вытекать жидкости . Вытекает только чуток, которая просачивается при самом процессе разъединения. При сборке тоже чуток может вытечь. Если скручивать штуцера быстрее, то может и вообще не вытечет ничего.. Каких либо инструкций по прокачке или еще чего либо ни разу не видел.. Система сама герметитируется про разборке и сборке
А вот и нюансы, про которые говорил
— Precautions for Handling Parts —
Never loosen the union bolt for a shock absorber hose.
When carrying a shock absorber or a center control absorber, make sure to hold it by the absorber
proper. Never hold the absorber by its hose or tube, causing the absorber to dangle.
Never attempt to push and compress the piston rod of a shock absorber before installing the shock
absorber.
Because these parts are filled with oil, store them in an area that is not exposed to extreme temperature
changes.
Make sure to prevent the tubes of these parts from bending.
— Precautions for Replacing X-REAS Parts —
Before removing or reinstalling a component, make sure that the front or rear shock absorber to
which the component is connected is in the fully extended state (не сжимать до подключения).
An individual component may be replaced only when the system is repaired for the first time,
provided that there is no oil leakage (в первый раз можно заменить по одному). During the second and subsequent repairs, the entire system
(consisting of front shock absorbers, rear shock absorbers, center control absorbers, and tube
assemblies) must be replaced as a unit, because of the likelihood of oil leakage from the joints.
Ссылка http://www.panavi.kz...sion_x-reas.pdf
Сообщение отредактировал ka0: 06.09.2012, 12:17:19