Кстати, а кто в курсе - какая компания разрабатывала рекламную кампанию kaspi bank?
Вроде как польский офис DDB
хотя
вот тут написано про BRAND NATURE ACCESS Warsaw, POLAND - короче, без поллитры не разобрать
Оттуда же ответ на ваш вопрос:
Our strategy was to forge an entirely new brand identity based on ethnic motives and insight of being the “people’s bank”. We were looking for local imagery and symbolism capable of design modification giving the impression of authentic, up to date, full of vital force and strength. Finally we found them: there were petroglifs and obelisks! (Kazakhstan is the place of origin of one of the oldest set of petroglifs revealing our human cultural roots...they are the reason for Kazakhs' national pride...). We decided to turn them into a modern visual language... They were the source of our inspiration.
Короче, они основывались на этнических мотивах и хотели коммуницировать банк как "банк для людей". При этом они искали локальные шняги, и нашли петроглифы и обелиски (что они имеют в виду? каменные фигуры людей, наверное, ну по типу тех, что стоят около ресторана "Жетi Казына")... ну и, естессно, все это они перевели на современный визуальный язык и прочее бла-бла