![Фотография](https://vse.kz/uploads/av-3632.jpg?_r=1386279636)
Ассистент (для международной конференции)Временная работа с 10 по 14 июня 2009 года
#41
Отправлено 26.03.2009, 13:19:44
![](https://vse.kz/public/style_images/osnovnoi34/post_offline.png)
Hospitality desks (Hyatt, Intercontinental, Astana, Kazakhstan):
Main functions: Information/advice/help/support program realization
- Welcome, Information, Special: Ministers
- Help with check-in at hotel reception desk if necessary
- Information/Help with access to transfers: coaches, cars, limousines
- Liaise IRU hotel representative (IRU staff at hotel)
- Liaise with hotel reception if needed
- Liaise with transfer superior, drivers
- Liaise with airport to know arrival of participants
- Send guests to concierge for information on activities, restaurants, sites for participants who ask
- Send guests to hotel reception area in case of special problems, contact boss
- Keep info on information board updated: timetables for transfers, program (should be checked by transfer boss and if possible IRU hotel rep every morning.)
Should know:
- Hotel layout and surroundings (city centre, restaurants, should also have public transport map available)
- Conference program and sites, list of hotels, transfer timetables
Should have:
- Rooming list of hotel
- Programme (sufficient copies)
- Transfer timetable
- City maps and tourist information/materials
- Contact list of hotel reception. Conference contact list. List of IRU guests in hotel. Contact details of IRU hotel representative transfer boss, airport reception contact
- Rooming list, special: ministers, embassy phone number for all ministers
- Mobile phone!
#51
Отправлено 07.04.2009, 01:55:40
![](https://vse.kz/public/style_images/osnovnoi34/post_offline.png)
...я тут чот подумала...
это больше похоже на ..кхы..кхы.. эскорт услуги ...
чур, мне не звонить ...
Хм...
![:)](http://vse.kz/public/style_emoticons/default/smirk.gif)
Уважаемая сливочная! То, что описано в обязанностях ассистента, является обычным перечнем необходимых действий персонала при работе на международных конференциях такого уровня... Мне очень жаль, что в Вашем понимании это эскорт услуги...
Но, как говориться - насильно мил не будешь - Ваше резюме будет удалено из базы...
![:rotate:](http://vse.kz/public/style_emoticons/default/smoke.gif)
#52
Отправлено 07.04.2009, 15:54:02
![](https://vse.kz/public/style_images/osnovnoi34/post_offline.png)
с такими обязанностями справлюсь вполне? а какие обязанности у ассистентов в Бахчисарае? я там рядом совсем живу))
Бакшасарай - пример обязанностей ассистентов
Bakshasaray - Main conference room (Gerey Khan Room)
2 Hostesses permanently posted in front of doors:
- Before the conference room doors open these hostesses should prevent delegates from accessing the room
- Once the conference rooms doors have been opened, the hostesses should remain posted in front of the doors to make sure all participants accessing the room have an appropriate badge
- During the sessions, the hostesses should remain at the doors and make sure they are kept closed.
4 hostesses inside the room:
- Before the session, these 4 hostesses will be responsible for welcoming delegates and assisting VIPs with finding their seat.
- 3 of these hostesses will be responsible for the roving microphones and will bring the microphone to those participants asking questions
- the 4th hostess should be in the room and be available to the IRU staff in case of need (e.g. in case headsets are missing then this hostess would be the one to go get them)
Main functions: Access control, information
- Badge control (see badge list)
- Stop non-eligible people from accessing conference site
- Contact hostess superior or IRU staff in case of problems
- Inform about programme as need be
- Keep doors closed during sessions
- Help, guide delegates to lunch, coffee break/station, transfers
- Keep reserved seats for VIPs
- Give microphones to question putters during sessions
Should know
- Badge types
- Programme, all sites
- Conference centre layout, exits, emergency exists
- Location of registration desk, AMG booth, IRU/Kazato offices, SG office, press conference room, Ministerial meeting room, Main Conference room
Should have
- Transfer timetables
- Programme
- Floor plan (a map of the venue?)
- Badge type description
В Бакшасарае будут задействованы еще 2 зала, плюс стенд IRU, плюс лобби, плюс регистрация...
#55
Отправлено 08.04.2009, 13:43:40
![](https://vse.kz/public/style_images/osnovnoi34/post_offline.png)
а) внимательно читать описание вакансии;
б) обязательно указывать тему письма - Конференция (Conference);
в) если уж вы указываете в резюме (на должность ассистента конференции) цель, пожалуйста, не нужно писать: "Стать высококвалифицированным специалистом в области «Филолога английского, немецкого, корейского языков»", или "Начать карьеру финансиста", или что-либо в этом духе... Ей богу, смешно становится...
![:shy:](http://vse.kz/public/style_emoticons/default/smirk.gif)
Спасибо за понимание!
![:)](http://vse.kz/public/style_emoticons/default/smoke.gif)
#57
Отправлено 08.04.2009, 15:50:26
![](https://vse.kz/public/style_images/osnovnoi34/post_offline.png)
скажите а какие требования к дрессу?
Стандартные для международных конференций:
серьга в носу, рваные джинсы, косуха в заклепках, бандана и сланцы на босу ногу...
![:)](http://vse.kz/public/style_emoticons/default/laugh.gif)
Скорее всего, весь стафф будет одет в сшитые на каждого легкие пиджаки цвета каз. флага (либо голубого - сейчас обсуждается цвет) с вышитым лого компании, к которому понадобятся темные классические брюки или юбка...
#60
Отправлено 08.04.2009, 16:25:35
![](https://vse.kz/public/style_images/osnovnoi34/post_offline.png)
С Вашего позволения - Лис!
![]()
...А подпись Ваша мне понравилась... Как, в прочем, и Ваше резюме...Не хотите встретиться - пообщаться? По обеим позициям?
Ну коли вы всерьез, без всяких подмигиваний..
![:)](http://vse.kz/public/style_emoticons/default/rotate.gif)
![:shy:](http://vse.kz/public/style_emoticons/default/rotate.gif)
Сообщение отредактировал Дерзкая девченка: 08.04.2009, 16:26:10
Количество пользователей, читающих эту тему: 1
пользователей: 0, неизвестных прохожих: 1, скрытых пользователей: 0