С десятой попытки, по совету добрых людей, мои запрос был обработан. Вот такой запрос:
Hello! I would like to change withdrawal currency on my debit card ***XXXX (it's usd card). I would like to pay 5$ for every withdrawal attempt and refrain from withdrawal currency conversion.
It is impossible change via the user interface. Previously, I changed it by the phone call. Now phone support does not work. I speak English so bad, if possible send me confirmation code to my phone number ХХХХХХХ in Kazakhstan. I will send it back to you.
Сразу ответа не было. Как всегда операторы были заняты, но меня не попросили снова написать через какое-то время, а сообщили, что информация принята к сведению и с нею будут разбираться. На следующий день получил такой ответ:
Hi! My name is Arianne and I'll be happy to assist you with your concern.
I understand the importance of updating your card's currency. No worries, I have successfully updated your card's currency to USD. Rest assured that all of your transactions or transfers using the card ending in **XX will be processed automatically in USD currency.
Thank you for contacting PayPal and for being a valued customer. If you have no further questions, you may close the conversation by selecting End Message or by clicking the "X."
Никаких кодов и подтверждений не было. У меня две карты, клиент PayPal уже больше десяти лет. Последняя (долларовая) карта добавлена около года назад.
Что более удивительно, сразу же попросили потратить время и ответить на их анкету по поводу решения моего вопроса. Сам вопрос по этому поводу был на английском, а анкета, каким-то чудом, оказалась на русском. Причем прямо в интерфейсе страницы техподдержки с нашей перепиской.
Выводить пока нечего, так что не знаю, насколько это реально сработало.