Сын Павлищева
Статистика
- Группа: Частый гость
- Сообщений: 79
- Просмотров: 2 094
- Возраст: Неизвестен
- День рождения: Неизвестен
-
Пол:
Не указал
Контактная информация
Друзья
Сын Павлищева еще не добавил друзей
#18607938 Крушение цен на авто в г. Алматы
Опубликовал: Сын Павлищева 03.12.2011, 17:50:14
- For that car?! Five hundred dollars?!
- Ага, файв хандред долларс.
- Hah-hah-hah
© Брат-2
#18509292 "Меня остановили за..."
Опубликовал: Сын Павлищева 27.11.2011, 18:19:46
...На капот, лицом в грязь....
Ты бы, дружище поменьше фильмов смотрел.
- 4
#18449143 черно-белый список АЗС Алматы
Опубликовал: Сын Павлищева 23.11.2011, 14:18:11
- -1
#18448888 черно-белый список АЗС Алматы
Опубликовал: Сын Павлищева 23.11.2011, 14:05:48
- 0
#18445958 Жол Полиция говорит
Опубликовал: Сын Павлищева 23.11.2011, 11:43:35
- -1
#18094381 Выбор зимней резины
Опубликовал: Сын Павлищева 30.10.2011, 21:13:11
Чета не многовато ли за ханкук? Или барыги пользуются моментом ажиотажа?
Сегодня купил 4 "липучки" Ханкука 265/70/16. Отдал 130 тонн.
Нехорошо считать деньги в чужом кармане. Может для человека эта сумма не кажется большой.
- -1
#18072422 Hyundai Santa Fe или Lexus RX330 ?
Опубликовал: Сын Павлищева 28.10.2011, 16:31:23
J.D. Power называет Лексус самой надежной маркой в США вот уже 14-й раз, начиная с 1995 года, на основании своего "Исследования Надежности Автомобиля" в котором были проанкетированы 53000 владельцев в первые три года эксплуатации.
Ну и собственно ссылка: Quality Ratings
- 0
#18069710 Hyundai Santa Fe или Lexus RX330 ?
Опубликовал: Сын Павлищева 28.10.2011, 14:29:33
Источник: http://en.wikipedia.org/wiki/Lexus
ссылки на источники в самой статье даны в сносках.
Если кого то не устраивает Википедия, может предоставить свои источники. Однако сомневаюсь, что у вас получится извлечь что либо из русскоязычных материалов.
Production
Lexus models produced by the Tahara plant in Aichi, Japan
Many Lexus vehicles are manufactured in Toyota's flagship Tahara plant, a highly sophisticated, computerized manufacturing plant in Japan.[138][181] Lexus production techniques include methods and standards of quality control that differ from Toyota models.[182][183] At the Tahara plant, separate assembly lines were developed for Lexus vehicles,[182][184] along with new molds and specialized manufacturing equipment.[184] Welding processes, body panel fit tolerances, and paint quality requirements are more stringent.[182][185] Lexus plant workers, typically veteran technicians, are identified via repeated performance evaluations and ranked according to skill grade, with limited applicants accepted.[186] The highest level takumi (Japanese for "artisan") engineers are responsible for maintaining production standards at key points in the assembly process, such as testing engine performance.[63] Production vehicles are given visual inspections for flaws, individually test-driven at high speeds, and subjected to vibration tests.
Перевожу:
Большое количество автомобилей Лексус собирается на флагманском заводе Тойоты Тахара, чрезвычайно сложном, компьютеризированном предприятии в Японии. Используемые при производстве Лексуса технологические методы и стандарты качества отличаются от тех, что используются при производстве автомобилей Тойота. На заводе Тахара были смонтированы отдельные сборочные линии для автомобилей Лексус, с новыми литейными формами и производственным оборудованием. Сварочные процессы, допуски в подгонке кузовных деталей и требования к качеству краски гораздо строже. Рабочие завода Лексус, а это как правило опытные техники, проходят периодическую оценку на эффективность и ранжируются в зависимости от уровня опыта. Набор на эти позиции ограничен. Инженеры высшей квалификации «такуми» (яп. «ремесленник») наблюдают за соблюдением производственных стандартов на ключевых точках производственного процесса, таких как тестирование характеристик двигателя. Сошедший с конвейера автомобиль проверяется визуально на наличие дефектов, проходит индивидуальный тест-драйв на повышенных скоростях и подвергается вибрационным тестам.
И немного о качестве:
In 2005, J.D. Power and Associates bestowed its Platinum award for worldwide plant quality on the Tahara plant for the fourth consecutive year, stating that it has the fewest defects of any manufacturing plant in the world.[188] In 2006, J.D. Power named the Miyata plant, then the site of ES and IS model production, as its recipient of the Platinum award for worldwide plant quality,[189] and in 2009 the Higashi Fuji plant, site of SC production, received the same recognition.[190] J.D. Power has named Lexus the most reliable brand in the U.S. fourteen times since 1995,[191] according to its Vehicle Dependability Survey of over 53,000 vehicle owners and the first three years of ownership.[192][193] In the 2000s, Consumer Reports also named Lexus among the top five most reliable brands in its Annual Car Reliability Surveys of over one million vehicles across the U.S
Переводить лень. Образованные поймут.
- -3
#18057168 Hyundai Santa Fe или Lexus RX330 ?
Опубликовал: Сын Павлищева 27.10.2011, 17:49:34
- 0
#18057140 Hyundai Santa Fe или Lexus RX330 ?
Опубликовал: Сын Павлищева 27.10.2011, 17:48:29
The Toyota Way—14 Management Principles from the World’s Greatest Manufacturer
Jeffrey K. Liker
McGraw-Hill
Copyright © 2004 by McGraw-Hill. All rights reserved. Printed in the United States of America. Except as permitted under the United States Copyright Act of 1976, no part of this publication may be reproduced or distributed in any form or by any means, or stored in a database or retrieval system, without the prior written permission of the publisher.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 AGM/AGM 0 9 8 7 6 5 4 3
ISBN 0-07-139231-9
Editorial and production services provided by CWL Publishing Enterprises, Inc., Madison, WI, www.cwlpub.com.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Chapter 5: The Toyota Way in Action: The “No Compromises” Development of Lexus
Since so much of the success of Lexus depended on achieving these breakthrough performance objectives for the engine, and since this depended so heavily on production engineering, Suzuki presented a number of strict requirements to the engine production engineers, whose response was largely discouraging. Their first reaction was that you cannot make parts that are more precise than the tolerances of the precision instruments you’re using to make them. At the time, Toyota had the most precise instruments in the world for machining engine parts (e.g., high-precision machine tools for machining castings into crankshafts, pistons, etc.). And so Suzuki said, “Oh, OK, I see your point.” But backing away from these breakthrough performance objects would mean the end of his “dream car.” So he turned to his superiors for help and was able to get them formed into a Flagship Quality Committee (The “FQ Committee”).
This committee was composed of head executives representing three divisions in Toyota—R&D, production engineering, and the manufacturing plant. The person who at that time was in charge of production engineering was Akira Takahashi. He told Suzuki, “Look, Toyota’s already making products that are exceptionally high quality and to bring in more precise equipment to meet the accuracy and precision demands you’re asking is out of control, it’s ridiculous. You’re asking too much.” Not willing to give up, Suzuki said, “OK, I’ll tell you what. Try to make one of these high-precision products, an engine or transmission, and if we can’t do that, if that doesn’t work out, I’ll quit. I will give up on my request.”
Takahashi agreed he could make one of anything as long as it didn’t have to be in mass production. So he put together a team of his best engine engineers and they developed one high-precision engine that met Suzuki’s tight specifications. It was a hand-built engine and, when it was tested in an existing vehicle, there was remarkably little vibration with extremely good fuel economy. The team of engineers and Takahashi got very excited and they immediately began discussing how they could replicate this with mass production equipment.
- 0
#18056700 Hyundai Santa Fe или Lexus RX330 ?
Опубликовал: Сын Павлищева 27.10.2011, 17:28:13
И никогда не дергай из контекста, если хочешь оставаться в числе порядочных людей.
Проектная точность деталей двигателя Лексус-а превышала имеющиеся на тот момент допуски оборудования.
Объясняю на пальцах и утрированно (чтобы было понятней): На заводах стояли станки, изготавливающие детали с точностью до миллиметра. А детали двигателя Лексуса требовали точности до 1/10 миллиметра.
Или модеры здесь "белые люди"?
- 0
#18048857 Выбор зимней резины
Опубликовал: Сын Павлищева 27.10.2011, 11:21:59
Изменение во внешнем диаметре -4 мм. Изменение дорожного просвета -2 мм.
А чо размер то на осях разный стоит? Задний привод что ли?
Балуйся: Шинный калькулятор
- 0
#18031988 Hyundai Santa Fe или Lexus RX330 ?
Опубликовал: Сын Павлищева 26.10.2011, 10:36:58
прошло почти 5 лет. стоимость авто 25К. Брал за 30.
И еще один момент. Корейские машины я называю машинами одного хозяина. Первого. Они здорового амортизируют. Причем физическое состояние не имеет никакого значения. Через 4-5 лет эксплуатации остаточная стоимость едва превысит половину первоначальной. Ликвидностью "корейцы" никогда не отличались.
Что вы имеете в виду под стоимостью? Цену, за которую вы готовы продать этот автомобиль? А что же вы мелочитесь? Просите 35.
- 0
#18023024 Hyundai Santa Fe или Lexus RX330 ?
Опубликовал: Сын Павлищева 25.10.2011, 16:50:12
- -2
#18013695 Крушение цен на авто в г. Алматы
Опубликовал: Сын Павлищева 25.10.2011, 09:14:03
- 0
- Все Вместе
- → Просмотр профиля: Репутация: Сын Павлищева