RAV4 vs Forester vs CRVпомогите с выбором
#1
Отправлено 16.07.2009, 18:03:00
Критерии
0) год 1995 - 1999
1) затраты на бензин
2) затраты на обслуживание
3) стоимость
4) надежность
5) руль слева
6) просторность багажника (просторосноть салона значения не имеет). нужно чтобы в багажник влезли лыжи/доски/велосипеды, пусть часть сидения нужно будет опустить.
7) наличие рейлингов на крыше
8) чтобы в леворульной машине был ПЭП, кондер и прочие мелкие радости жизни.
9) наличие полноразмерной запаски. у форика вроде таблетка?
конечно, лучше с такими требованиями взять джипик, но ей нужна компактная небольшая машинка.
посоветуйте пожалуйста
#10
Отправлено 16.07.2009, 20:36:47
Если в городе будешь использовать, то хонда и тоета, если за городом однозначно субару.
Можешь сам почитать, в этой статейке:
It's fun to drive, a phrase that doesn't apply to trucks in quite the same way. The Forester is similar in size to the Honda CR-V and Toyota RAV4, but offers superior performance and handling.
There's good low-rpm torque available for passing. With horizontally opposed pistons, Subaru's 2.5-liter 4-cylinder engine is much shorter than a traditional inline-4. That left more room for people and cargo. It also allowed Subaru's engineers to mount the engine farther forward in the car and use equal-length driveshafts aligned directly with the front wheels, which eliminates torque steer and reduces driveline friction. It also permitted a low hood design for excellent visibility out front and a low center of gravity for improved handling balance in corners.
The 4-speed automatic is responsive and a good match for the engine. The automatic was extensively modified for 1999 for improved efficiency. The 5-speed manual makes it more fun to drive and provides more precise control. It offers smooth shifting and easy engagement into reverse. It shifts like a compact sedan and the clutch is light and easy to use. The pedal arrangement allows the Forester to be driven like a sports sedan and this makes it more enjoyable on mountain roads and dirt trails.
On the road, the Forester drives like a car. In dry and in slippery conditions, the Forester offers substantially better braking and cornering performance than a truck, making it easier to handle on winding roads or in emergency situations during the stop-and-go of the daily commute. It also holds its own against most sedans. It provides superb traction and balance on slippery pavement. This is among the best cars on the road in a real downpour as I learned on some rural roads in Maryland.
Winding gravel roads are the perfect environment for the Forester as I discovered while driving one along the western slopes of Washington's Cascade Mountains. The all-wheel-drive system offers predictable handling when sliding around corners yet the suspension offers sufficient damping to soften bumps. Hitting big bumps in the middle of a turn won't upset the handling. The Forester provides better steering response in transient maneuvers than what's available in the RAV4 and CR-V.
Subaru makes one of the best all-wheel-drive systems in the world, rivaled only by Porsche and Audi. The Forester offers sure-footed traction in slippery conditions in ways that traditional truck-based sport-utilities can never hope to do. Subaru designed the Forester using technology gained by racing rally cars over treacherous roads in Africa, Asia and Europe. Subaru learned to cope with adverse conditions, winning the highly competitive World Rally Championship three years in a row. This shows in its production cars.
The beauty of Subaru's system is that it works full time and operates seamlessly, redirecting power to whichever tire offers the best grip. About the size of a grapefruit, the transfer system adds little weight. Designed for blasting through snow and mud, the system does not have a low-range set of gears, so it is not suitable for creeping up steep rocky faces. The RAV4 and Jeep Wrangler are much better suited for rock climbing. The Forester, however, is quite capable of carrying a trout fisherman to a remote stream and it's perfect for heading to the ski slopes.
Its long, soft springs and stiff shocks allow lots of controlled wheel travel, so bumpy corners don't upset the handling balance. A generous 7.5-inch ground clearance allows it to tread places a sedan cannot go. Its light weight allows it to brake, accelerate and corner more quickly than a big, heavy truck.
#11
Отправлено 16.07.2009, 21:05:32
Рав4 трехдверый сразу же "отсекся" из-за лягушачьего дизайна,
Рав4 пятидверый тоже не особо нравился по дизайну, да и он дороже получался, выбора было мало и машинки было в основном 95-96 годов.
Долго мучился в выборе Forester или CRV.
В итоге, купил Форестер(2.5) потому что:
1) СРВ хуже по проходимости.
клиренс у него выше,но конструкция полного привода(dual pump system, задний мост подключается в том случае, если начинают буксовать передние колеса) может привести к тому, что он просто застрянет в грязюке там, куда Форестер не заедет из-за клиренса.
У Форестера постоянный полный привод, что не экономично, но надежно.
2) по ремонтопригодности, насколько я слышал, Форестер намного лучше СРВ, так как его двигатель пригоден для кап. ремонта(расточки цилиндров и т.д.) Много слышал о том, что капиталили движки у Форестеров, чего не скажешь о СРВ.
3) для оценки использовал данные рейтинговых агентств, например TUV
4) при прочих равных условиях 2.5 двигатель форика надежнее чем, 2-х литровый двигатель СР-В. Не знаю есть ли у СР-В помощнее движки.
5) Рев работы двигателя у субару обалденный
6) да СРВ попросторнее будет(особенно на задних сиденьях), но я чаще всего один или двоем езжу.
Сообщение отредактировал Casper: 16.07.2009, 21:09:31
#16
Отправлено 16.07.2009, 21:43:02
машина не кровать, выбирать надо из соображений практичного передвиженияСР-В, у Рава тех лет дизайн не очень, Форестер жрет больше че 2.0 че 2.5.. у СР-В сзади столик есть, очень удобно.. и при росте 1.80 там удобнее занимаца любовью..
я бы выбрала РАВ, легкий паркетник, удобен для атинских дорог, если объем маленький для чима все равно будет слабоват, плюсы- тойоту потом легче продать
насчет дизайна возможно 566 прав, не уверена, как выглядит модель тех годов
СРВ была у знакомой, не люблю эту машину, у нее постоянно что-то с ходовкой происходило. и не представляю насколько удобно коробку переключать, у них хондочек она около руля, на панели
форестер,хм.... субару очень надежная машина, но по мне далеко не женская
может бмв тройку 2001 года?! симпатичная машинка, в данный бюджет учитывая нынешние цены можно уложиться, только задний привод...
#20
Отправлено 16.07.2009, 22:11:17
сори, где то в постах выше видела сумму $ 12 000. спутала модельный ряд тойоты, те что интереснее кузовом в этом диапозоне можно взять.бмв 2001 по цене рав4 99г ?
может бмв тройку 2001 года?! симпатичная машинка, в данный бюджет учитывая нынешние цены можно уложиться, только задний привод...
посмотрела в интернете, 1995 года на самом деле не симпатишные
Сообщение отредактировал AINI: 16.07.2009, 22:17:35
Количество пользователей, читающих эту тему: 1
пользователей: 0, неизвестных прохожих: 1, скрытых пользователей: 0